keskiviikko 23. marraskuuta 2011

Kirje Joulupertille

Rakas Joulupertti,
Tiedän että tähän aikaan vuodesta olet erityisen kiireinen. Tiedän tämän siitä, että ystäväni Tampereen Plikka kirjoitti sinulle jo pitkän kirjeen. Ja koska rakas poikani Pikku J oli vakaasti sitä mieltä, että täytät joka ikisen toiveen, mitä Sinulle esitetään.
Rakas Joulupertti, olen ollut kiltti tyttö.
Olen tehnyt paljon töitä ja jaksanut opiskella. Olen pitänyt pojistani hyvää huolta ja koiraakin olen muistanut lenkittää. Olen vaihtanut puhtaat sukat joka päivä, välillä kahdetkin. Olen yrittänyt siivota parhaan kykyni mukaan, vaikka se ei lempipuuhaani olekaan. Olen yrittänyt olla kiroilematta ja hermoilematta. Pitää mielen levollisena ja fiilikset korkealla.
Rakas Joulupertti, minulla on kaikki asiat hyvin.
En oikeastaan tarvitse elämääni mitään enempää enkä yhtään vähempää. Saan tehdä työtä, mitä rakastan. Minulla on paljon rakkaita ihmisiä ympärilläni. Minulla on paljon villasukkia. Treenivaatteitakin jonkin verran .. Niitä ei toisaalta koskaan ole liikaa.
Rakas Joulupertti, toivoisinkin joululahjaksi treenivaatteita. Uusia, iloisen kirkkaita treenivaatteita. Sellaisia, mitä katsoessa tulee hyvä mieli ja tekee mieli alkaa hyppiä ja kiljua riemusta. Toivoisin myös uudet treenitossut. Vanhat ovat jo puhkikuluneet. Jos toisit minulle uudet treenitossut, voisin järjestää vanhoille niiden arvolle sopivat hautajaiset. Pahvilaatikon ja hienon gospelin.
Rakas Joulupertti, toivoisin myös uuden auton. Sellaisen vauhdikkaan ja varman. Joka ei kuluttaisi paljon bensaa, koska minulla ei ole niin paljon rahaa. Sellaisen hienon värisen. Ehkä Wolkswagenin tai Nissanin. Jos tuot Nissanin, älä unohda karvanoppia. Minulla ei koskaan ole ollut karvanoppia. Ne olisivat varmaan aika kivat.
Rakas Joulupertti, toivoisin lisää tunteja omaan vuorokauteeni. Että saisin isommat lihakset. Haluaisin isomman pyllyn. Minulla ei ole aikaa treenata amerikkalaisen pikajuoksijan pyllyä, koska minulla ei ole tarpeeksi tunteja. Tarvitsen aikaa palautua ja aikaa syödä. Minä pidän syömisestä, vaikka se välillä tuottaakin vaikeuksia. Koska en aina muista enkä jaksa.
Rakas Joulupertti, muista tänä jouluna myös Fokkeria. Se on hyvä auto. Että se jaksaisi tuoda Tampereen Plikan tänne asti minua katsomaan. Minulla on Plikkaa usein ikävä.
Ei minulla sitten oikeastaan muuta asiaa ollut.
Voi hyvin Joulupertti ja pian nähdään,
toivoo Rouva Kuulanen
 

1 kommentti: